Comerţul alimentar a simţit şocul recesiMagazin alimentarunii în primăvara acestui an, însă nu a fost afectat la fel de puternic ca alte sectoare – imobiliare, auto, electrocasnice. Chiar dacă s-a înregistrat o scădere a consumului, produsele de necesitate precum cele alimentare au rămas pe listele de cumpărături ale românilor.

După ce anul trecut primul val al crizei economice a lovit piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată (imobiliare şi auto), al doilea val s-a declanşat în luna decembrie cu impact direct asupra pieţei de mobilă, electronice şi electrocasnice. Al treilea val al crizei a fost resimţit încă de la începutul acestui an în zona de produse textile şi nealimentare, cosmetice.

Pe segmentul de produse alimentare, impactul s-a produs începând cu trimestrul al doilea din 2009, arătându-şi efectele în modificarea obiceiurilor de consum, românii îndreptându-se spre produse mai ieftine şi mărci proprii.

Ca modificări în obiceiul de consum, în acest an s-a remarcat o reducere a bugetului de cumpărături, micşorarea cheltuielilor cu transportul spre magazin, oamenii îndreptându-se spre proximitate. S-au redus cumpărăturile de impuls şi s-a remarcat o amânare a achiziţiilor de textile, mobilă şi electrocasnice.

Marius CristianŞtiriComerţ,Criză,Piaţă,Vânzări
Comerţul alimentar a simţit şocul recesiunii în primăvara acestui an, însă nu a fost afectat la fel de puternic ca alte sectoare – imobiliare, auto, electrocasnice. Chiar dacă s-a înregistrat o scădere a consumului, produsele de necesitate precum cele alimentare au rămas pe listele de cumpărături ale românilor. După ce...