În trecut, oamenii obișnuiau să cultive mazărea numai pentru semințe, consumul de mazăre proaspătă devenind popular abia în secolul 18. Mazărea este o legumă bogată în vitamina A, B1 și C și are conținut mare de amidon și proteine. Mazărea proaspătă are proprietăți alcaline însă mazărea uscată produce reacții alergice și gaze.

Mazărea trebuie preparată imediat după decojire, pentru a nu-și pierde conținutul de zahăr. Mazărea este cea mai bună atunci când este moale, tânără și dulce. Bobul este neted și catifelat și este verde deschis și luminos. Păstăile trebuie să fie ferme dar nu tari. Păstăile bombate indică faptul că mazărea este potrivită pentru semințe dar nu și pentru a fi mâncată.

Pentru că iarna nu găsim mazre proaspătă, este bine să congelăm o cantitate potrivită pentru consumul propriu. Pentru a congela mazărea, se fierbe apă într-o tigaie, se adaugă mazărea, se oprește aragazul după două minute și se mai lasă mazărea în apă cinci minute înainte de a o strecura. Apa rămasă poate fi folosită ca bază pentru mâncăruri de legume sau pentru supă. După ce mazărea se răcește se pune în pungi mici și se congelează. Nu este recomandat să se adauge bicarbonat atunci când gătim mazărea, deoarece acesta distruge valoarea nutritivă și face mazărea greu digerabilă.

Mazărea proaspătă are efect ușor diuretic, însă accentuează durerile de stomac în cazul persoanelor suferinde de ulcer, din cauza conținutului alcalin. Persoanele cu probleme stomacale ar trebui să consume mazărea sub formă de piure.

Boabele de mazăre proaspătă sunt foarte bune pentru oase. Mazărea este o bună sursă de vitamina K1, care activează osteocalcina. Conținutul de acid folic și vitamina B6 face mazărea să fie recomandată și persoanelor care au probleme cu inima. Vitamina K prezentă în mazăre este bună pentru coagularea sângelui.

Mazărea este o sursă bună de fier, ceea ce ajută în tratarea anemiei și stimulează celulele producătoare de energie în cazuri de oboseală.

Fiind o sursă bună de vitamina C, mazărea oferă protecție antioxidantă organismului.

Păstăile de mazăre sunt o bună sursă de clorofilă, fier și calciu, ceea ce reprezintă un depozit de vitamine si minerale.

Mazărea trebuie însa consumată cu moderație sau evitată de persoanele cu probleme la rinichi.

Mădălina BejenariuMozaicLegume,mazare
În trecut, oamenii obișnuiau să cultive mazărea numai pentru semințe, consumul de mazăre proaspătă devenind popular abia în secolul 18. Mazărea este o legumă bogată în vitamina A, B1 și C și are conținut mare de amidon și proteine. Mazărea proaspătă are proprietăți alcaline însă mazărea uscată produce reacții...