In seminte stau ascunse o multime de vitamine, minerale si alti nutrienti binefacatori. Sa vedem asadar, ce comori se afla sub coaja lor si la ce folosesc.

Semintele de in – contin acizi grasi omega 3, care au calitatea de a proteja inima si vasele de sange de efectele colesterolului “rau” si ale imbatranirii. Specialistii recomanda 1 – 2 lingurite cu seminte de in, in fiecare zi, in cure de doua saptamani, cu pauze de doua trei luni.

Semintele de soia – au calitati antiseptice pentru tractul urinar, fiind indicate in combaterea infectiilor urinare, in litiaza urinara. Pentru ca sunt si energizante, se recomanda persoanelor care fac efort fizic. Boabele de soia au continut ridicat de proteine, au aminoacizi esentiali, lipide, saruri minerale si o gama larga de vitamine. Semintele de soia pot fi consumate in cure de doua saptamani, cate o lingura la 48 ore, dupa ce semintele au incoltit.

Semintele de chimen – se folosesc pentru tratarea balonarilor. Chimenul se poate asocia in parti egale cu fenicul si coriandru. Cel mai usor mod de a folosi chimenul este infuzia: o lingurita si jumatate de seminte la 250 ml de apa clocotita. Se bea in trei reprize, dupa mesele principale. Chimenul este un stimulent al secretiilor gastrice, regleaza functiile stomacului si este antiinflamator intestinal. In plus, este diuretic si fluidifica secretiile bronhice.

Semintele de mustar – scad nivelul colesterolului. Se administreaza cu 30 minute inainte de fiecare masa, cate o lingurita. Dupa 3 saptamani de tratament, colesterolul ajunge la normal, iar dupa 4 luni, lipidele din sange se normalizeaza. In medicina populara romaneasca, faina din semintele de mustar se foloseste pentru diminuarea durerilor reumatice, in comprese aplicate pe locul afectat, atat timp cat suporta pielea.

Semintele de dovleac – sunt o sursa excelenta de uleiuri, vitamine, microelemente, si mai ales magneziu si zinc. Aceste seminte previn constipatia si balonarea, sunt diuretice, intaresc muschiul cardiac si rinichii. Pentru un efect optim, se prepara o infuzie din doua lingurite de seminte macinate, in doua pahare de apa clocotita. Se bea cate un pahar de doua ori pe zi.

Mădălina BejenariuMozaicSanatate,Sfaturi
In seminte stau ascunse o multime de vitamine, minerale si alti nutrienti binefacatori. Sa vedem asadar, ce comori se afla sub coaja lor si la ce folosesc. Semintele de in - contin acizi grasi omega 3, care au calitatea de a proteja inima si vasele de sange de efectele colesterolului...