Chiar ma gandeam zilele astea sa scriu despre stupizenia campaniei de promovare a turismului romanesc aflata in plina desfasurare, pe bani publici, cand am dat peste o idee minunata, pe care n-am cum sa nu o imbratisez: Asociatia „Valea Verde” din Sighetu Marmatiei a scos pe piata un pliant inedit, intitulat „10 argumente culinare pentru vizitarea Tarii Maramuresului”. Ideea apartine lui Ion Maris iar la realizarea pliantului au contribuit Doina Ioana Balazs si “inegalabila Mama Ioana Teleptean“, dupa cum arata Gazeta de Maramures, de unde am preluat informatia.

Iata cateva “argumente” care fac sa lase gura apa celor care le-au mai incercat vreodata, iar celorlalti le starneste – poate – curiozitatea: “Ciorba maramureseana, supa de usturoi, ciulamaua de ciuperci, coastele cu carnati si mamaliguta, rulada de hremzli, sarmalele cu pasat, varzarul, cozonacul sau prajitura cu branza“.

Un pliant mic, stiu… Dar ce diferenta fata de imbecilitatea spoturilor TV si a afiselor de prin metroul bucurestean, care te indeamna sa “alegi oferta de turism intern” intr-un stil identic cu reclamele la magazinul Unirea de pe vremea Raposatului, sau cu indemnul binecunoscut calatorilor care veneau cu trenul la Bucuresti pe langa stadionul din Giulesti: “Consumati peste oceanic!”.

Oare chiar nimeni nu-si da seama ca, fara argumente reale, o astfel de campanie nu e decat o cheltuiala fara rost? Ma si gandeam, vazand un afis care ma indeamna sa aleg “oferta” si are in prim plan hotelul Rex din Mamaia… oare cat costa o noapte la Rex si ce mi se ofera acolo? Dar in afara de hotel? Si ce-as putea obtine de banii astia in Bulgaria? Hmm, adevarul e ca nu prea pot gasi argumente.

Chiar daca mi-as dori sa fiu convins.

Răzvan AvramMozaic
Chiar ma gandeam zilele astea sa scriu despre stupizenia campaniei de promovare a turismului romanesc aflata in plina desfasurare, pe bani publici, cand am dat peste o idee minunata, pe care n-am cum sa nu o imbratisez: Asociatia „Valea Verde” din Sighetu Marmatiei a scos pe piata un pliant...