weirougeDacă Albă ca Zăpada ar fi muşcat dintr-un astfel de măr, notează – ironic, evident – cotidianul elveţian Le Temps, probabil că mai degrabă s-ar fi strâmbat, decât ar fi leşinat. Aceasta, din cauza conţinutului redus de zaharuri şi a acidităţii ridicate. Mărul, cu numele „Weirouge“ este un produs creat la centrul Weihenstephan din cadrul Technische Universität München, Germania. „Wei“ provine de la numele centrului, iar „rouge“- roşu în limba franceză.

Cei care au scris până acum despre el se împart în două categorii. Mai întâi vin entuziaştii, care susţin că este un fruct foarte suculent şi foarte bogat în antioxidanţi, cu o aromă asemănătoare cu cea de zmeură şi care ar ajuta la dezintoxicarea organismului şi chiar la prevenirea cancerului. Pe de altă parte, rezervaţii observă că sunt mult prea acide şi, pe deasupra, cam fade. Cu toţii sunt însă de acord că viitorul noului soi stă în sucuri şi produse zaharoase, nu în consumul lor în stare proaspătă. De altfel, firma Thurella, producătoare de suc de mere în cantonul Thurgau, şi-a asigurat exclusivitatea Weirouge până în anul 2010 pentru Elveţia, ţară unde se consumă anual 14 l pe cap de locuitor din mai sus menţionata băutură.

Noul soi a început deja să cucerească lumea, pentru Italia Karl Luggin asigurându-şi proprietatea de drept asupra acestei specii de mere, plantând şi o livadă de 3.500 de astfel de pomi.

Fiind în fază experimentală, comercializarea merelor „Weirouge“ va fi posibilă doar peste aproximativ patru ani.

Marius CristianMozaicCercetare,Fructe,Mere
Dacă Albă ca Zăpada ar fi muşcat dintr-un astfel de măr, notează - ironic, evident - cotidianul elveţian Le Temps, probabil că mai degrabă s-ar fi strâmbat, decât ar fi leşinat. Aceasta, din cauza conţinutului redus de zaharuri şi a acidităţii ridicate. Mărul, cu numele „Weirouge“ este un produs...