Sucurile naturale pot dăuna sănătății, dacă este depășită cantitatea de 200 de ml zilnic, a declarat prof. univ. dr. Maria Moța, președintele Societății Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice.

“Fructele și legumele se mănâncă, nu se beau. Asta este regula. Mâncându-le, beneficiem și de fibrele alimentare, care au rol atât de bun, au un rol extrem de complex. Atât metabolic, încetinesc absorbția hidraților de carbon și nu se solicită pancreasul, fixează o parte din lipide în interiorul tubului digestiv, combat constipația, previn cancerul de colon”, a declarat miercuri, în timpul unei conferințe de presă, prof. univ. dr. Maria Moța.

Ea a spus că nu trebuie să înlocuim apa cu fresh-urile, iar zilnic nu trebuie să depășim 200 de ml de suc natural din fructe și legume.

‘Nu trebuie să ne hidratăm cu fresh-uri, ne hidratăm cu apă. Fresh-ul îl putem consuma, e o mare plăcere, e foarte bun, în cantități limitate, dar nu pentru hidratare. Cantitatea în cursul unei zile este de 100 — 200 de ml”, a adăugat prof. univ. dr. Maria Moța.

Specialiștii nutriționiști nu ne interzic să consumăm fresh-urile la o anumită oră din zi, însă ne recomandă cumpătare.

“Eu nu aș vedea o indicație specială în anumite momente. Când îți face plăcere. E de plăcere, nu de necesitate”, a mai precizat președintele Societății Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice.

Ea a făcut aceste recomandări în prima zi a celei de a 41-a ediții a Congresului Național al Societății Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, manifestare științifică la care sunt prezenți peste 900 de specialiști.

Sursa: AGERPRES

BonChefMozaicFructe
Sucurile naturale pot dăuna sănătății, dacă este depășită cantitatea de 200 de ml zilnic, a declarat prof. univ. dr. Maria Moța, președintele Societății Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice. 'Fructele și legumele se mănâncă, nu se beau. Asta este regula. Mâncându-le, beneficiem și de fibrele alimentare, care au rol...