Pasionaţii de gastronomie, cunoscători şi amatori, au  posibilitatea să se înscrie în primul club culinar din Capitală, Club Gourmet. Destinat celor care cochetează cu gastronomia, proiectul îşi propune să iasă din sfera marketingului de masă, să îşi fidelizeze şi să îşi educe publicul, prin evenimente de calitate.

Conceptul înseamnă în primul rând o societate a gurmanzilor şi o serie de evenimente complete de cultură culinară. Iniţiativa a pornit de a la ideea de a cultiva gustul românului, da a-i da acestuia posibilitatea să înveţe arta culinară în cel mai practic stil posibil. În cadrul unor seri tematice, bucătarii pregatesc sub privirile participanţilor preparate specifice diferitelor culturi şi povestesc despre specificul culinar al acestora, iar somelierii recomanda vinurile potrivite. Serile culinare sunt asezonate cu program artistic şi detalii culturale.

Drumul de la cantitate la calitate trece prin stomac

Programul se adresează atât persoanelor care au deja cunoştiinţe gastronomice de bază, cât şi celor interesate de domeniu, care însă nu au timp suficient pentru a-şi dezvolta pasiunea. “Vrem să ne aducem publicul într-un mediu relaxat, plăcut, unde are posibilitatea să mănânce preparate de calitate, să bea un vin bun, să se bucure de o masă  în oraş, după o zi la birou. Aici pot  afla  lucruri interesante, într-o formă cât se poate de informală, să se simtă bine făcând asta”, declară Alina Mereuţă, una din cele două persoane din spatele proiectului.

Pentru început, doritorii se pot înscrie pe site-ul www.clubgourmet.ro pentru a participa la evenimente, contra cost. Preţul unei seri de acest gen, care variază între 150 şi 200 lei, reflectă complexitatea evenimentului şi atrage oamenii potriviţi. “Nu vrem să realizăm evenimente disipate, cu participanţi întâmplatori, ci vrem să păstram oamenii, să formăm o comunitate”, menţionează Alina. Pe viitor, se intentionează ca membrii clubului să poată beneficia de o serie de avantaje.

“Vrem să explicăm oamenilor mâncarea din punct de vedere cultural”

Negocierile cu partenerii, în principal resturantele, sunt încă în desfăşurare. “În general, oamenii au fost deschişi către colaborare, mai ales cei care vor să îşi promoveze la rândul lor afacerea şi să îşi fidelizeze clienţii”, spune Eugenia Cosinschi, cealaltă jumătate din spatele Club Gourmet. ”Pe de altă parte, alţii nu înţeleg încă foarte bine conceptul şi sunt puţin reticenţi. Noi vrem să trasăm foarte clar linia între evenimentele de genul nuntă/botez – o petrecere cu un numar mare de participanţi – şi evenimentele noastre, care sunt în fapt o adevarată campanie de relaţii publice. Căutăm parteneriate pe termen lung, profitabile pentru ambele părţi şi ne diferenţiem tocmai prin faptul că nu vrem să le servim pur şi simplu oamenilor o mâncare în farfurie, ci să le-o explicăm din punct de vedere cultural”, adaugă Alina.

Cu reflectoarele pe parteneri

Proiectul în sine este gândit să creeze o situaţie din care toată lumea are de câştigat: membrii clubului învaţă detalii  din culisele gastronomiei la o cină relaxata şi pot socializa în grupuri de interes, restaurantele îşi fidelizează clienţii şi îşi popularizează serviciile, bucătarii şi somelierii, la rândul lor, promovează arta culinară.

Un accent deosebit este pus pe vin şi obiceiul de consum al acestuia. Cei interesaţi au posibilitatea să afle de la cunoscători poveştile diferitelor tipuri de vin şi recomandări de asociere cu preparate culinare.

“Încercăm sa promovăm meseria de somelier, vrem să scoatem în faţă Federaţia Somelierilor Români. Oamenii sunt interesaţi de aspectul ăsta, dar practic nu au cu cine să discute. Astfel, vor avea ocazia să aibă un contact cu zona profesională, dar explicată pe înţelesul lor. Vrem să scoatem în faţă partenerii,  oamenii care mizează pe calitate şi nu doar pe consumul de masă”, spune Alina.

Momentan, clubul nu are un sediu. “E un cost care deocamdata s-ar reflecta în mod inutil în preţul evenimentelor.”, completează Alina.

Cristina StănescuŞtiribucatar,Bucuresti,club,culinar,cultura culinara,Evenimente,gastronomie,gourmet,mancare,pasiune,seri,somelier,Vin
Pasionaţii de gastronomie, cunoscători şi amatori, au  posibilitatea să se înscrie în primul club culinar din Capitală, Club Gourmet. Destinat celor care cochetează cu gastronomia, proiectul îşi propune să iasă din sfera marketingului de masă, să îşi fidelizeze şi să îşi educe publicul, prin evenimente de calitate. Conceptul înseamnă în...