orez spartPeste 70% din orezul comercializat în România constă din resturi şi bucăţi de boabe, ambalate frumos. Aprecierea aparţine inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor, care au retras deja de pe piaţă peste 64.000 kg de aşa-zis orez, obligându-i pe importatori să schimbe denumirea produsului în „spărtură de orez“.

Măsurile au fost luate ca urmare a controalelor şi a testelor de laborator, în urma cărora a rezultat că produsul nu respectă legislaţia europeană, iar consumatorii sunt păcăliţi. Mai mult, unii importatori au tradus produsul „broken rice“ (orez spart) în „orez cu bob rotund“, aceştia fiind amendaţi şi obligaţi să facă traducerea corectă.

„Aceste produse sunt inferioare calitativ şi consumatorii sunt păcăliţi de denumirile trecute pe etichetă. Legea stabileşte foarte clar parametrii de calitate pentru clasa I şi clasa a II-a, atât ca dimensiuni ale bobului de orez, cât şi în ceea ce priveşte conţinutul de boabe întregi sau spărturi“, a declarat Bogdan Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pentru cotidianul Gândul.

Pandelică a adăugat că produsele neconforme au fost găsite în toate lanţurile de supermarketuri, dar şi în magazinele de cartier.

Marius CristianŞtiriHypermarket,Import,Orez
Peste 70% din orezul comercializat în România constă din resturi şi bucăţi de boabe, ambalate frumos. Aprecierea aparţine inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor, care au retras deja de pe piaţă peste 64.000 kg de aşa-zis orez, obligându-i pe importatori să schimbe denumirea produsului în „spărtură de orez“. Măsurile au fost...